Silent Running
När denna klassiska science fction-flm börjar har botanisten Freeman Lowell (Bruce Dern) tillbringat åtta år ombord på rymdskeppet “Valley Forge” där han bevarar de enda botaniska exemplar som fnns kvar från jorden under stora geodetiska kupoler. När han får order att förstöra projektet och återvända hem gör Lowell revolt och kapar rymdskeppet.