Solaris
Steven Soderbergh ger här sin version av den klassiska sci-fi-novellen av Stanislav Lem. En psykolog skickas för att undersöka en rad underliga händelser som ägt rum på en rymdstation utanför planeten Solaris. Väl där faller han själv offer för dessa övernaturliga krafter och gränsen mellan dröm och verklighet blir oklar...