Denial
Baserat på den hyllade boken Denial: Holocaust History on Trial. I Denial tar Deborah E Lipstadt (Oscar vinnaren Rachel Weisz, bästa kvinnliga biroll, The Constant Gardener, 2005) juridisk strid för den historiska sanningen mot David Irving (Cannes belönade Timothy Spall ), som anklagade henne för förtal när hon deklarerade att han var en förintelseförnekare. I det engelska rättssystemet ligger...