Det sjunde tecknet
Tiden rinner ut. Tecknen finns där--floder är röda av blod, en öken är täckt av is och månen har blivit blodröd. Sex tecken på apokalypsen har visat sig. Nu kan endast en kvinna stoppa det sjunde tecknet i den spännande thrillern THE SEVENTH SIGN. Demi Moore (About Last Night, St. Elmo's Fire) har huvudrollen som Abby Quinn, en ung kvinna som upptäcker att hon och hennes ofödda barn spelar en förfärande roll i världens undergångs ödesbestämda händelsekedja. Abby är redan plågad av en svår graviditet och blir än mer skakad när hon och hennes man (Michael Biehn, Aliens) hyr ut sin etta till David, en mystisk dagdrivare (Jürgen Prochnow, Das Boot). Abby översvämmas nu av våldsamma metafysiska upplevelser och inser att David utför domedagens mystiska profetior och att hon har blivit utvald som instrumentet för det sjunde tecknet. Men kan en kvinna ensam stå emellan Guds vrede och mänsklighetens framtid? I samma tradition som THE OMEN tar THE SEVENTH SIGN dig på en olycksbådande, oförglömlig odyssé på gränsen mellan liv och död.