Divergent 2: Insurgent
Ett actiondrama som utspelar sig i en dystopisk framtid, om den unga Beatrice som numera kallar sig Tris. Hon befinner sig på flykt undan den makthungriga Jeanine och tillsammans med pojkvännen Four söker Tris efter allierade i ruinerna av ett postapokalyptiskt Chicago. Regi: Robert Schwentke. I rollerna: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet, Jai Courtney, Mekhi Phifer, Ansel Elgort m.fl. (Insurgent)