Doc & Darryl
När de var bra var de de största stjärnorna i laget som erövrade New York City och World Series 1986. Men när de var dåliga krossade Doc Gooden och Darryl Strawberry Mets-fansens hjärtan. ”De skulle vara våra grabbar i flera år framöver”, säger en sörjande Jon Stewart i denna minnesväckande men svidande 30 for 30-dokumentären av Judd Apatow (Trainwreck) och Michael Bonfiglio (You Don't Know Bo). Återförenade vid en middag i Queens ser pitchern och slagmannen tillbaka på glansdagarna under mitten av 1980-talet, och de hemska nätterna som kastade dem från bergsäkra superstjärnor till fångar i ett beroende. När du hör Doc prata om hur han missade paraden nedför Canyon of Heroes, eller när Darryl ger råd till andra i hans samfund, kan du bara önska att dessa två olika män inte hade följt samma destruktiva bana.