Dogville
DOGVILLE handlar om den vackra Grace (Nicole Kidman) som på flykt undan några skurkar kommer till en liten isolerad bergsby, Dogville. Med lite hjälp och övertalning av den lokala författaren, Tom (Paul Bettany), går Dogvilles invånare med på att gömma Grace, som i gengäld ska arbeta lite hos dem alla. När polisen börjar leta efter Grace kräver alla i Dogville, särskilt männen, mer och mer betalt för den risk de löper genom att gömma henne. Grace tvingas på grymmaste sätt komma till insikt om att den vänlighet hon har hittat i Dogville måste betraktas som relativ. Men Grace bär på en ödesdiger hemlighet som sätter allt på spel. Inte bara för henne själv, utan även för de goda människorna i Dogville...