Melancholia
Ett science fiction-drama om Justine och Michael som firar bröllopsfest hemma hos Justines syster Claire. Justine försöker glädjas men hennes djupa depression hindrar henne och festen slutar med att hennes nyblivne make lämnar festen ensam. En tid senare besöker Justine, fortfarande djupt deprimerad, sin systers familj. En mystisk planet närmar sig jorden och familjen befarar att de upplever sina sista dagar i livet. Regi: Lars von Trier. I rollerna: Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Alexander Skarsgård, Charlotte Rampling, John Hurt, Stellan Skarsgård m.fl.