Viskningar och rop
Agnes, som är döende i cancer, ligger till sängs i den stora 1700-talsherrgården. Hennes två systrar har kommit för att vaka vid hennes dödsbädd, men är för självupptagna för att komma Agnes nära. Endast tjänstekvinnan Anna kan ge av sin kärlek och värme åt den döende Agnes. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Harriet Andersson, Ingrid Thulin, Liv Ullmann, Kari Sylwan, Erland Josephson, Anders Ek, m.fl.