Paul Boxer är den absolut mest slipade och snillrika knarksmugglare som aldrig behövt bära på ett vapen och som alltid ligger stegen före knarkspanarna. En dag korsas hans väg av ett gäng våldsamma medelmåttor till ”traffickers” som vill ha med honom på en bombsäkert gig att smuggla kilovis med kokain över den Mexikanska gränsen. Paul frångår normalt sett aldrig ifrån sina principer och brukar magkänslan avgöra, men gör ett undantag. Ett beslut som han ska komma att ångra djupt. Planen havererar fullständigt och Paul står nu inför hans livs största utmaning som kan stå honom mycket dyrt.