Election
En svart komedi om den högpresterande Tracy som är fast besluten att bli ordförande i elevrådet på sin gymnasieskola, kosta vad det kosta vill. Läraren Jim har ett horn i sidan till Tracy och han uppmuntrar nu den populäre fotbollsspelaren Paul att också ge sig in i matchen om ordförandeposten. Det hela krånglar till sig ytterligare när även Pauls lillasyster Tammy, som egentligen misstror hela idén med ett elevråd, ställer upp i valet. Slaget kan börja! Regi: Alexander Payne. I rollerna: Reese Witherspoon, Matthew Broderick, Chris Klein, Jessica Campbell, Mark Harelik, Molly Hagan m.fl.