Empire State
Efter att ha misslyckats att komma in på polishögskolan, söker Chris (Liam Hemsworth) jobbet som säkerhetsvakt för Empire State Armored Truck Company. Chris gör misstaget att nämna företagets slappa säkerhet till sin bästa vän, Eddie (Michael Angarano), och är snart är en utarbetad plan för att råna de rikliga mängder kontanter som lagras där igång - vilket resulterar i det största kontant rånet i USA: s historia . Eftersom insatserna fortsätter att stiga, måste Chris och Eddie överlista James Ransone (Dwayne Johnson), en veteranen inom NYPD som är dom på spåren.