Point Break
En actionthriller om FBI-agenten Johnny som infiltrerar en grupp surfare misstänkta för att ligga bakom en rad bankrån. Surfarna leds av den karismatiske Bodhi och snart dras Johnny in i en värld av adrenalin och brottslighet, där gränsen mellan rätt och fel blir allt suddigare. Regi: Kathryn Bigelow. I rollerna: Keanu Reeves, Patrick Swayze, Gary Busey, Lori Petty, John C. McGinley, James Le Gros m.fl.