Dödligt Vapen
Mel Gibson spelar en polis i Los Angeles som nyligen förlorat sin fru, och han blir allt mer våldsam på jobbet. Danny Glover jobbar som kommissarie och är en paragrafryttare av rang, med fläckfritt register och den perfekta familjen. Nu har de två parats ihop för att utreda ett självmord. Spåren leder dem till ett internationellt brottssyndikat, och insatserna blir bara högre och högre.