Tango & Cash
I denna rafflande actionkomedi är Ray Tango (Sylvester Stallone) och Gabe Cash (Kurt Russell) två rivaliserande Los Angeles-poliser som har en sak gemensam: en övertygelse om att just han är bäst. Försöker man göra dem till ett team är de som olja och vatten, men om man sätter dit dem för ett brott de inte begått blir de som en tändsticka och fotogen. I fängelset står de inte precis högt i kurs – många av fångarna har hamnat där på grund av dem. Så de iscensätter en våghalsig rymning där både skott och spydigheter haglar. Sedan är det bara en sak som gäller för Tango & Cash: att ta upp jakten på den som satte dit dem (Jack Palance) och rentvå sina namn.