Heat
En kriminalthriller om striden mellan två män på varsin sida om lagen. Neil McCauley är ledare för en liga som är känd för sina proffsigt planerade stötar. Den hängivne poliskommissarien Vincent Hanna är både imponerad av McCauley och samtidigt besatt av att sätta dit honom. När McCauleys liga rånar en värdetransport och kommer över obligationer värda 1,6 miljoner dollar så tar Hanna och hans team upp jakten på dem. Regi: Michael Mann. I rollerna: Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Jon Voight, Diane Venora, Amy Brenneman m.fl.