Ephemeral
Filmskaparen Alastair Lee fångar andan av skotsk vinterklättring i sitt senaste projekt. Genom att följa klättrarna Guy Robertson och Greg Boswell under den utmanande säsongen 2021/22, visar filmen deras sökande efter nya vinterlinjer på ikoniska platser. Intervjuer med experter ger kontext och berikar berättelsen med en oöverträffad produktionsvärde.