Finding Fela
En dokumentär som berättar om den nigerianske sångaren Fela Anikulapo Kuti, om hans musik och hans sociala och politiska betydelse. Han var pionjären som skapade en ny musikrörelse afrobeat som han använde för att uttrycka sina revolutionära politiska åsikter mot diktaturen i Nigera under 70- och 80-talet. Hans inflytande hjälpte till att skapa förändring mot en demokrati i hemlandet.