Fitzcarraldo
Ett episkt äventyrsdrama om den excentriske Brian Sweeney "Fitzcarraldo" Fitzgerald som drömmer om att bygga ett operahus i den peruanska djungeln. För att finansiera sin vision planerar han att transportera en ångbåt över ett berg och starta en gummiplantage i ett otillgängligt område. Regi: Werner Herzog. I rollerna: Klaus Kinski, Claudia Cardinale, José Lewgoy, Miguel Ángel Fuentes, Paul Hittscher m.fl.