Himmel över Berlin
De båda änglarna Damiel och Cassiel går osynliga omkring och lyssnar på berlinarnas tankar. Trots att änglar enbart ska vara betraktare, och inte interagera fysiskt med människornas värld, förälskar sig Damiel i en livs levande cirkusartist. Han funderar nu på att ge upp sin status som ängel och bli människa, det vill säga dödlig. Regi. Wim Wenders. I rollerna: Bruno Ganz, Otto Sander, Solveig Dommartin, Peter Falk, Curt Bois m.fl. (Der Himmel über Berlin) Manuset till filmen är skrivet av regissören Wim Wenders tillsammans med årets nobelpristagare i litteratur Peter Handke.