Freddy's Dead: The Final Nightmare
I den sjätte återkomsten till den skrämmande världen av "Nightmare on Elm Street", bestämmer sig staden Spring för att för alltid göra slut på Freddy Kruegers (Robert Englund - "Urban Legend", "The Mangler") dödliga grepp om deras drömmar. Freddy konfronterar till sist den personen som han har aldrig kunnat besegra, en psykolog som nu finner källan till sina livslånga mardrömmar, Freddys dotter (Lisa Zane - "Bad Influence", "Monkeybone").