F.R.E.D.I.
En tonåring gör en fantastisk upptäckt i skogen bakom sitt hem i Arkansas. Det visar sig vara en vänligt sinnad robot, som heter F.R.E.D.I. Följ med James, Danny och Natalie när de hjälper F.R.E.D.I. att hitta tillbaka till sin skapare, dr Palmer, samtidigt som de måste undvika en ond skurk.