Galen Fredag
Förväxlingskomedi har aldrig varit roligare, och det kunde bara hända på fredagen den 13:e! För det är då den tuffa och frisinnade Annabel (Jodie Foster) råkar byta kropp med sin pryda mamma Ellen (Barbara Harris) och plötsligt blir ansvarig för att sköta hela hushållet. Och Ellen, nu i sin dotters kropp, måste möta skolans utmaningar; maskinskrivningsprov, landhockey och mycket annat!