Green Lantern
I ett universum, lika stort och oändligt som det är mystiskt har en mäktig kraft existerat i flera hundra år. Försvararna av fred och rättvisa kallar sig för Green Lantern Corps. Ett brödraskap av krigare som har svurit att bevara den intergalaktiska ordningen och varje Green Lantern bär en ring som ger honom superkrafter. Men när en ny fiende vid namn Parallax hotar att rubba kraftbalansen i Universum hamnar deras, och Jordens öde i händerna på deras nyaste rekryt, den första människan som någonsin har blivit utvald: Hal Jordan (Ryan Reynolds).