Guldrushens glada dagar
"Guldrushens glada dagar” är en rivig västernkomedi med klassisk filmmusik av Lerner och Loewe, bl.a. låtarna ”They Call the Wind Maria” och ”I Talk to the Trees”. Denna berättelse om en snabbt växande guldgrävarstad full av starka karlar kretsar kring kompanjonerna Ben och Pardner (Lee Marvin och Clint Eastwood) och den bräckliga fru de delar på (Jean Seberg).