Grease 2
Många kända ansikten från framgången ”Grease” återvänder till Rydell High, och de nya är precis lika minnesvärda i denna lysande hyllning till stora kjolar, flirtar och tonårskärlek. Året är 1961, två år efter att det ursprungliga Greasegänget lämnade Rydell High, och det är dags för en ny årskulls sista år. Pink Ladies och T-Birds är fortfarande coolast på skolan, men något har hänt med studentföreningens ordförande Stephanie (Michelle Pfeiffer i sin första huvudroll) över sommaren. Hon känner att hon har tröttnat på Johnny (Adrian Zmed), T-Birds ledare. Stephanie vill ha någon som är ännu coolare och har en ännu snyggare motorcykel. Samtidigt blir nykomlingen Michael (Maxwell Caulfield) upp över öronen förälskad i Stephanie, trots att hon inte ens vet att han existerar. Konflikten är given och Rydell High lyfter mot nya höjder.