Härom Natten
Rob Lowe vill inte stadga sig. Demi Moore vill inte bli utnyttjad. Tillsammans är de ett oförglömligt par i den sexiga, nutida komedin ABOUT LAST NIGHT... Efter drinkar på ett favoritställe i Chicago går Danny Martin (Lowe) och Debbie Sullivan (Moore) hem till Danny för att nå det förutsägbara målet för ensamstående: engångsligget. Deras affär är flyktig, sensuell och förmodas vara över tills något oförutsett händer. De vill ses igen. Det är början på ett intensivt förhållande som irriterar Dannys ostyriga bästa vän (James Belushi) och förbluffar Debbies cyniska kompis/rumskamrat (Elizabeth Perkins) som gör allt de kan för att sära på dem. Men, det slutar med att Danny och Debbie flyttar ihop och mitt i den gråa vardagen börjar de inse att det är lätt att älska men svårt att säga jag älskar dig, och att vara förälskad är det svåraste av allt. Baserad på David Mamets Obie-prisvinnande pjäs Sexual Perversity in Chicago är ABOUT LAST NIGHT... insiktsfull, provocerande och en ofta rolig inblick i romantikens värld på 80-talet.