How I Met Your Father
Efter en mängd dåliga Tinder-dejter träffar Sophie den till synes perfekta killen. Samtidigt kommer hennes rumskamrat Valentina hem från London Fashion Week med en sexig souvenir. En Uber-relaterad telefonolycka leder dem till en ny eklektisk grupp vänner.
Medan hon hjälper Jesse att ta nya bilder för Tinder, känner Sophie gnistor med någon oväntad. Valentina hjälper Sid med hans långdistansförhållande. Ellen och Charlie går på lägenhetsjakt.
Sophie upptäcker att det är nästan lika stressigt att anordna födelsedagsfesten som att fylla 30 år. Jesse och Ellen kämpar med att samsas som syskon. Val och Charlie piffar upp saker. Sid visar upp sitt nya bling-bling.
Ett oväntat besök av Sophies mamma förstärker Vals oro för sin vän. Charlie hjälper Jesse och Sid att ta itu med tidigare trauman. Ett kulinariskt uppdrag leder Ellen till någon ny.
Sophie känner sig förföljd av sin pojkväns ex. Sid och Hannah återupptar ett gammalt argument. Charlie och Ellen arrangerar en middagsbjudning.