En skön historia
Vanligtvis är det skillnad mellan fattiga och rika, men när det gäller kärlek, då är vi alla lika. Tracy Lord (Grace Kelly) är förlovad med en man (John Lund), attraherad av en annan (Frank Sinatra) och kanske förälskad igen i sin före detta man (Bing Crosby) i denna fantastiska musikal, som fått sin inspiration från Philip Barrys pjäs The Philadelphia Story och med underbar musik fån Cole Porter.