Pillow Talk
Den sanslösa historien om en lättsinnig ungkarl och en bekymmersfri karriärkvinna och hur fel det kan bli när de trasslar ihop sig. Rock Hudson spelar Brad Allen, en låtmakare och ökänd playboy. Doris Day är Jan Morrow, en käck inredare. Det enda de har gemensamt är en telefonlinje och via den utvecklar de en intensiv avsky för varandra.