Hjärntvättad
En dramathriller om en grupp amerikanska soldater som under Koreakriget blir tillfångatagna och bortförda till Manchuriet i det kommunistiska Kina. Några dagar senare släpps två av dem, sergeant Shaw och kapten Marco, och efter hemkomsten till Washington får Shaw en medalj för tapperhet i strid. Vad ingen vet är att Shaw har blivit hjärntvättad under fångenskapen och att han nu är en så kallad sovande agent för kommunisterna. Regi: John Frankenheimer. I rollerna: Frank Sinatra, Laurence Harvey, Janet Leigh, Angela Lansbury, James Gregory, Henry Silva m.fl. (The Manchurian Candidate)