Hobbit: Femhäraslaget
Thorins och Erebors dvärgar har återkrävt sitt hemlands rikedomar och draken Smaug har släppts lös mot Sjöstaden. Sauron har skickat fram sina legioner av orcher och Bilbo befinner sig plötsligt mitt i striden när fem väldiga härar går ut i krig.