17-åriga Kevin som suttit inne för våldsamt beteende släpps precis från fängelset. För att starta om på nytt flyttar han in hos sin faster och hennes familj, och startar en praktiktjänst i hennes butik. Han anpassar sig snabbt till sitt nya hem och kommer bra överens med sin kusin Sammy under hans sista år i high school. Genom Sammy och hans vänner träffar Kevin John.