Huligansparven
Faran är kusligt närvarande när den kinesiska aktivisten Ye Haiyan (Huligansparven) åker till Hainan-provinsen för att uppmärksamma sex skolflickor som utsatts för sexuella övergrepp av sin rektor. Klassad som statsfiende av myndigheterna är hon villebråd för en aggressiv säkerhetsapparat som vill lägga locket på till varje pris. Övervakning, trakasserier, ständiga förhör och fängelsevistelser hör till vardagen, Men den här gången är allt fångat på film. Resultatet är en stark och kontroversiell dokumentär som hyllas långt utanför Kinas gränser. (Hooligan Sparrow av Nanfu Wang)