Hypnotisören
En familj i Stockholm mördas besinningslöst, men en femtonårig son överlever mirakulöst. Pojken svävar mellan liv och död och kan inte förhöras med vanliga metoder. Samtidigt är familjens äldsta dotter spårlöst försvunnen. Polisen Joona Linna (Tobias Zilliacus) befarar att hon kan bli mördarens nästa offer. I sin kamp mot klockan övertalar Linna hypnotisören Erik Maria Bark (Mikael Persbrandt) att försöka få hennes bror att vittna under hypnos. Bark tvekar att blanda sig i fallet som kan få konsekvenser i hans privata familjerelation.