I sista minuten
Roger Thornhill är en reklamman som råkar ut för ett minst sagt olyckligt missförstånd. På mindre än ett dygn är han oskyldigt misstänkt för rattfylleri, bilstöld och mord! Thornhill blir jagad kors och tvärs över USA av både polis och ett gäng hänsynslösa mördare som är övertygade om att han är spion. Cary Grant spelar huvudrollen i Alfred Hitchcocks spännande, underhållande och romantiska thriller. i övriga roller ser vi bl a Eva Maria Saint och James Mason.