De 39 stegen
Kanadensaren Richard Hannay är på besök i London. Efter en kväll på varieté träffar han Annabella, som säger sig vara förföljd av hemliga agenter. Han erbjuder sig att följa henne hem. Senare på natten mördas Annabella. Hannay vill inte bli tagen av polisen för mordet utan beslutar sig för att själv försöka hitta mördaren.