Charade
Reggie Lambert (Audrey Hepburn) har planerat att skilja sig från sin man när han plötsligt blir mördad och hon upptäcker att han sålt allt och att pengarna är försvunna. Hon jagas av flera män som tror hon vet var pengarna finns. En av dem är den tjusige främlingen Peter Joshua (Cary Grant) som är ute efter den förmögenhet han påstår att Reggies man har stulit under andra världskriget.