Jacky i flickornas rike
I folkrepubliken Bubunne, är det kvinnorna som har makten, som ger order och utkämpar krig, medan männen bär slöja och sköter hushållet. En av männen, tjugoåriga Jacky, har samma ouppnåeliga dröm som alla ogifta män i landet -- att gifta sig med Colonelle, dottern till diktatorn Generale, och få många döttrar med henne. Men när Generale bestämmer sig för att anordna en stor bal för att finna en make till sin dotter, går saker och ting inte Jackys väg. Han blir orättvist behandlad av sin fasters familj och ser sina drömmar grusas.