Jeanne du Barry
I Jeanne du Barry berättas historien om kvinnan som genom sin list och charm gjorde en klassresa från enklast tänkbara förhållande till Kung Louis XVs innersta krets på Versailles. Den stormiga romansen som följer mellan kungen och kurtisanen leder till både kontrovers och stark kärlek.