John Carpenter's Vampires
I den blodsisande traditionen av Halloween och Village of the Damned kommer John Carpenters unika vision av de ultimata dödsmaskinerna, Vampyrer. "Glöm allt du någonsin hört om vampyrer", varnar Jack Crow (James Woods), ledaren för Team Crow, en obarmhärtig grupp legosoldater som är vampyrdödare. När Valek (Thomas Ian Griffith) decimerar hela Jacks team, ger sig Crow och den enda överlevaren, Montoya (Daniel Baldwin), ut på jakt. De bryter mot alla regler och tar en av Valeks offer som gisslan. Den vackra, men oturliga prostituerade (Sheryl Lee) är deras enda psykiska länk till Valek, och genom hennes sinnen kommer de att kunna spåra ledaren för de odöda. När Valek närmar sig klimax av sitt 600-åriga letande efter Berziers Kors, gör Jack och det nya Team Crow allt de kan för att förhindra honom från att äga den enda saken som kan ge honom och alla vampyrer den omnipotenta kraften till att kunna gå i dagsljus.