Kid Galahad
Humphrey Bogart, Bette Davis och Edward G. Robinson spelar huvudrollerna i denna klassiker om två rivaliserande boxnings-promotorer; fiender på liv och död. Nick Donatis största boxningsstjärna har precis gått över till den rivaliserande promotorn Turkery Morgan. När boxningsmästaren sedan slås ned med ett enda slag av en hotell-piccolo efter att ha förolämpat Donatis flickvän, förstår Donati att han hittat ett nytt stjärnskott. Men när den nya boxaren blir kär i Donatis oskyldiga lillasyster, beslutar sig Donati för att det är dags för boxaren att förlora.