Lambert & Stamp
Lambert & Stamp berättar den häpnande historien om Chris Stamp och Kit Lambert, New Wave filmskapare från två olika världar som bestämde sig för att göra en underground film, vilket ledde dem till att visa det legendariska bandet The Who vägen till framgång. Deras komplicerade relation, djupt sorgligt och otroligt komiskt, hjälpte bandet att lämna ett avtryck på alla generationer som kommit efter. Fylld till kanten med oljud, kärlek och rebellisk attityd tar regissören James D. Coopers film med oss på en resa i sökandet efter de känsliga och skrämmande band som gör skapande möjligt.