The Velvet Underground
För första gången berättas det inflytelserika rockbandets historia i en större dokumentär. Regissören Todd Haynes har fångat storhetstidens avantgarde-atmosfär med en kombination av exklusiva intervjuer och bländande arkivmaterial.