Lazareth
Lees huvudsyfte i livet är att skydda sina föräldralösa syskonbarn Imogen och Maeve från en värld som sliter sig själv i stycken. För att öka deras säkerhet har hon bosatt dem i en isolerad stuga utan kontakt med omvärlden. Allting ställs på sin spets när en främling hotar deras trygga tillvaro. Lazareth ger en inblick i en postapokalyptisk värld där överlevnad är A och O.