LEGO Marvel Avengers: Code Red
Avengers samlas för att rädda New York City, men efter ett gräl mellan Black Widow och hennes pappa Red Guardian om hans föräldraskap försvinner han under mystiska omständigheter. När Avengers undersöker saken upptäcker de att den skurkaktiga Collector kidnappar varje karaktär som har ordet "red" i sitt namn. Fast besluten att hitta sin pappa är det nu upp till Black Widow att leda Avengers för att hitta Collector gömställe och befria fångarna från hans onda klor.