Lilja 4-ever
Ett drama om den 16-åriga Lilja som bor i en sliten och fattig förort någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes enda vän är den unge pojken Volodja och tillsammans drar de runt i området och fantiserar om hur man kan göra livet lättare att leva. En dag tänds hoppet när Lilja blir förälskad i Andrej som ber henne följa med till Sverige för att börja ett nytt liv. Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: Lukas Moodysson. I rollerna: Oksana Akinshina, Artiom Bogucharskij, Elina Benenson, Liliya Shinkaryova, Pavel Ponomaryov m.fl.