Toxic
Toxic är en litauisk dramafilm från 2024, skriven och regisserad av Saulė Bliuvaitė. Filmen berättar historien om två 13-åriga flickor som går på en modellskola som tänjer på deras fysiska och emotionella gränser. Filmen hade premiär på den 77:e filmfestivalen i Locarno, där den vann Guldleoparden.