Mad Max
Ett grymt motorcykelgäng tar över vägarna i den här filmen som utspelar sig någon gång i framtiden. Gängmedlemmarna hånskrattar åt polisen medan de härjar på gatorna och terroriserar oskyldiga civila. Men det finns en polis som de underskattar: Max Rockatansky (Mel Gibson). När gänget mördar Max familj och hans bäste vän kräver Max besinningslös hämnd!