Mamma Mia!
Mot en bakgrund av klassiska ABBA-låtar möter vi 20-åriga Sophie och hennes mamma Donna, som bor på en liten grekisk ö där de tillsammans driver ett hotell. Sophie är mitt uppe i sina bröllopsförberedelser då hon råkar läsa i sin mammas gamla dagbok att hennes okände pappa är någon av de tre männen Sam, Bill eller Harry. För att ta reda på sanningen bjuder hon i hemlighet in alla tre till bröllopet. Regi: Phyllida Lloyd. I rollerna: Meryl Streep, Amanda Seyfried, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Julie Walters m.fl.